chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu

chiang mai

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

20 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

yo mijn tweede reisverslag alweer! jeetje wat gaat het snel, ik ben maarliefst al zes dagen van huis. nee maar serieus wauw al een week bijna. hm het lijkt eigenlijk korter. maar! ja ik ben nu in chiang mai, een stad in het noorden van thailand waar, funfact 1, het over een paar maanden zo rond de 50 graden is en het zodanig mistig is dat je de bergen niet meer kunt zien. mist = vervuiling. dit wordt leuk sas als wij er over 3 maanden heengaan!

nadat we zondag naar chinatown in bangkok zijn gegaan en onze eerste massage hebben gehad midden op rambuttri road en een sisha met een biertje hebben besteld en maandag chilldag hadden, was dinsdag mijn eerste binnenlandse vervoer ervaring. voor de mensen die het niet weten, ik heb een stray ticket. stray heeft dezelfde route die ik in mijn hoofd had en dan met vervoer. heb thuis zo'n pas gekocht en kan hier boeken wanneer ik weg wil uit een stad en dan stap ik op een bus van hun. ik vind dit wel fijn vooral omdat dit toch een eerste keer reizen is en ik alleen ben en blijkbaar de jongste die hier rondloopt. nog geen mensen tegengekomen die jonger zijn dan 25..

dus bus naar ayutthaya en daar rondgefietst op gehuurde fietsten. verdwaald en beland op een snelweg. maar 1 tempel gezien uiteindelijk en die was onder constructie. terug en in zwembad gedoken. 's avonds trein naar chiang mai. slaaptrein, bovenbed. gister om 8 uur in de ochtend aangekomen. naar hostel gegaan, deejay backpackers hostel. hier was eveline al die ik in bangkok had ontmoet en samen hebben we, nadat we anderhalf uur hebben rondgelopen en gezocht en gevraagd naar de weg, een massage cursus genomen van 4 uur. en dat, ja dat was fijn. en leerzaam natuurlijk. zaten we daar met onze pennetjes aantekeningen te maken.

vannacht voor de eerste keer een hele nacht geslapen! dat is nog niet voorgekomen dus genieten vandaag. wel vroeg uit bed want we werden opgehaald om eerst naar een markt te gaan met eten en dingen en daarna bijna 20 km uit de stad naar een organic farm waar we een kook cursus hadden de hele dag. super bijzonder al die smaken van thailand. en nu weer terug in het hostel vol backpackers.

oke ik ben best gedetailleerd met beschrijven nu. weet niet of dat elk reisverslag zo gaat zijn maar voor nu eventjes nog wel. ik hoop zo 1 keer in de week iets te schrijven. deze week is een uitzondering. komen er vast nog wel een paar.

trouwens, ik heb dus weer geen foto's bij mn verslag! eerste keer had ik ze echt niet, totaal nul behoefte gehad om foto's te maken in bangkok. maar nu heb ik er wel wat en dan werkt de usb ingang van deze computer niet. jammer. zitten foto's bij met lekker eten. mmm. ik weet niet of ik die achteraf nog in dit verslag kan zetten, misschien in de volgende stad.

oh en funfact nummer 2, groenten en fruit bevatten hier meer E nummers dan in nederland. leuk he mams! super gezond hier, helemaal mijn ding. en ik ben vegetarisch hier met het idee, ach ze eten hier alleen maar heel veel groenten. nee ik had graag de foto's van de markt willen laten zien. zeker niet alleen groenten. zeker niet.

morgen bus naar grens van thailand/laos, daarna nog drie dagen bussen (met stops) om vervolgens maandag aan te komen in luang prabang, waar ik heel benieuwd naar ben en zeker iets langer zal blijven.

oke doei ik ga mn pad thai uit een doggy bag eten wat ik heb gemaakt vandaag.

  • 21 Februari 2014 - 08:46

    Papa:

    Hoi schat,

    nou aan je blog te zien heb je het uitstekend naar je zin. Ik ben wel benieuwd wat je nu gaat eten nu allles onder de E-nummers zit. Misschien kakkerlakken uit de vrije natuur? Daar zit heel veel eiwit in. Fijn dat je af en toe een reismaatje hebt. En nog fijner dat je nu weet hoe je moet masseren. Ik stel me kandidaat.

    Nog veel plezier, kus, papa

  • 21 Februari 2014 - 12:15

    Esther:

    Hoi nichtje, super leuk om over je avontuur te lezen. En wat stoer van je! Heel veel plezier daar en succes met je zoektocht naar fatsoenlijk eten ;-). Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

yo ja ik ben er toch ook maar aan begonnen, zo'n reisverslag. ben benieuwd in hoeverre dit gaat werken maar ben zeker wel van plan zo af en toe wat leuke feitjes en verhaaltjes te schrijven zodat mijn ouders met een gerust hart kunnen slapen. even wat leuke uitspraakjes die ik in gedachten houd tijdens al mijn toekomstige reizen: 'If you don't like where you are, move. You are not a tree.' en mijn favoriet: 'One cannot be mad when one looks at a penguin.' geniet van mijn warrige verhalen, ik ga ze lekker in het nederlands schrijven, totdat ik dat niet meer doe. laten we een mooie plek vinden om in te verdwalen.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 6265

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Juni 2014

mijn grootste avontuur --> ONS grootste avontuur!

Landen bezocht: