aankomst in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu aankomst in bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu

aankomst in bangkok

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

ja ja, mijn allereerste solo reis. zorgen, stress, paniekaanvallen, tranen, yes ik heb ze allemaal gehad. maar nu zit ik hier. hier, in het prachtige roetmist druklevendige en kleurige bangkok, waar een eerste reisverslag geschreven wordt. 12 uur snachts en nog een zeer actieve stad hoor ik op de achtergrond. op dit moment auto's, stemmen, belletjes, sirenes, brommers.

een lange rit achter de rug die begonnen is met the lion king, halverwege wat friends afleveringen en geindigd met bach, violin concerto no. 1 en 2. naast mij zat mijn eerste reisgezelschap, een lieve mevrouw die, al is ze 75, iedereen overtreft in reizen. overstap in kuala lumpur, afscheid van mn reismaatje.

en dan komt het opeens heel dichtbij. de drukte, de verantwoordelijkheid, de warmte en de vermoeidheid aangezien ik mijn kans natuurlijk niet laat schieten als ik allemaal leuke films kan kijken op een schermpje voor me. met brandende ogen de uitgang zoeken. visa binnen. ATM opzoeken. rennen naar bagageband omdat ik blijkbaar bijna te laat was om mn backpack ervan af te halen. rusten op een bankje en een appel uit nederland eten. simkaart kopen, mams en paps wakker bellen, lang half uur in overvolle trein staan tussen mensen die allemaal veel grotere en mooiere mobieltjes hebben dan ik. laatste stukje taxi, rondleiding langs alle plekken waar grote rellen nog geen twee weken geleden volgens mij waren. waarna de chaffeur verdwaalt. en dan hostel khaosan immjai. heel mooi hostel, goedkoop en super. twee nederlandse broers ontmoet waarmee ik op zoek naar eten ben gegaan. 10 meter verder al gevonden. s avonds naar blues en jazz barretje gegaan waar een leuke oude man met een gitaar en een prachtige stem wat country achtige muziek aan het zingen was.

zo af en toe roep ik hier wat zinnen uit als, huh ik zit in bangkok, wat raar. kan het nog niet helemaal geloven. misschien wel want het is hier erg warm.

ik heb een lange rok aan, topje en teenslippers, een linnen tas in mn hand, lange ketting om en kort krullend haar. ik voel me een reiziger. en dat al in 30 uur. niet slecht daf. zoals een wijze esmee ooit in een boekje heeft geschreven dat ik bij me heb, if you travel far enough, you'll meet yourself. klinkt wel lekker.

morgen ontspannen en naar een spa en massageplek mmm. dinsdag zet mijn reis zich voort naar laos, waar ik zo zaterdag aan zal komen. tussenstop in het veelbelovende chiang mai. op stap met wat amerikaanse dollars en thaise bath. ja ik ben nu echt niet meer in nederland. al lijkt de 20 bath verdacht veel op de 2 euro munt.

ik hou jullie op de hoogte.

liefs

  • 15 Februari 2014 - 18:01

    Mirjam:

    haha verheug me nu al op je volgende verslag!!
    GENIET!!
    dikke kus

  • 15 Februari 2014 - 23:08

    Mama:

    Hoi Daf,
    Je eerste dag, wat is het anders, wat was die lang, wat is het eng en wat is het fantastisch!
    Zolang naar toegeleefd en nu ben je er. Neem je tijd ervoor om te wennen.
    Kus mama

  • 15 Februari 2014 - 23:45

    Paps:

    Lieve daphne,

    Wat een mooi verslag ben je nu al aan herschrijven. Je zit er al helemaal in lijkt het wel. Terwijl jij je in den vreemde begeeft zijn wij muren aan het witten, de vloer aan het repareren en natuurlijk aan het schoonmaken. De planning loopt veel beter dan die auto van ons waar we zeker nog anderhalf jaar aan gaan werken.
    Geniet van je avontuur en ik ben zeer benieuwd hoe ver je moet reizen om jezelf echt te ontmoeten. Dat zegt esmee toch?
    Morgen voor het eerst geen wit brood engelen mums favorit. Dat wordt nog wat zonder jou!

    Kus,papa

  • 16 Februari 2014 - 04:35

    Vera:

    Heeey Daphne.
    Gaaf om te lezen hoe je aan je reis begonnen bent. En het lijkt erop of het genieten wordt. Jeetje wat een oord, dat Thailand. Geniet ervan!
    Liefs, Vera

  • 16 Februari 2014 - 08:26

    Charmilla:

    Cooool daf! Ik ga al je reisverslagen lezen! Ik geniet ervan. Veeeel plezier liefie en doe voorzichtig! (maar dat doe jij wel hè stoere sterke daf). Knuffel

  • 17 Februari 2014 - 10:32

    Noor:

    Ah daf genieten! gelijk al een spa super lekker... ga je ook foto's maken? X

  • 17 Februari 2014 - 10:41

    Janneke:

    Wat klinkt dat heerlijk!! Ik vind het supermoedig van je dat je zo alleen op reis bent, stiekem ben ik wel een beetje jaloers. Leuk om je reisverslag te lezen, dat ga ik bijhouden. ;) Lekker genieten Daf! x

  • 17 Februari 2014 - 16:06

    Irma:

    wat spannend Daf maar o zo leuk have Fun


    liefs van ons ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

yo ja ik ben er toch ook maar aan begonnen, zo'n reisverslag. ben benieuwd in hoeverre dit gaat werken maar ben zeker wel van plan zo af en toe wat leuke feitjes en verhaaltjes te schrijven zodat mijn ouders met een gerust hart kunnen slapen. even wat leuke uitspraakjes die ik in gedachten houd tijdens al mijn toekomstige reizen: 'If you don't like where you are, move. You are not a tree.' en mijn favoriet: 'One cannot be mad when one looks at a penguin.' geniet van mijn warrige verhalen, ik ga ze lekker in het nederlands schrijven, totdat ik dat niet meer doe. laten we een mooie plek vinden om in te verdwalen.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 6269

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Juni 2014

mijn grootste avontuur --> ONS grootste avontuur!

Landen bezocht: