reis naar luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu reis naar luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Daphne Pelt - WaarBenJij.nu

reis naar luang prabang

Door: daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

25 Februari 2014 | Laos, Luang Prabang

oke misschien ga ik vaker reisverslagen schrijven maar ik moet alles ergens kwijt omdat ik het zelf anders vergeet en ik maak best veel mee elke dag dus ja.

vrijdag vanuit chiang mai naar chiang khong gereden met minivan, overnachting in guesthouse en gegeten in een restaurant waar ik de hele avond gepraat heb met een man van middelbare leeftijd die het hele gebied wat ik met bussen en treinen doe, op de fiets aflegd. volgende dag oversteek naar laos. bootreis van 7 uur op de mekong river naar pak beng, mini dorpje dat uit 1 straat bestaat. dag daarna op weg naar bah lad khammune, waar we onze eerste homestay hebben. ik had er nog niet echt een verwachting van maar men wat was dat bijzonder. ik dacht ja jeetje zo'n primitieve plek aan de mekong waar telkens allemaal toeristen komen, altijd beetje nep dan vind ik. maar hier kwamen alleen maar mensen van stray dus het bleef heel primitief. kleine rondleiding gehad en daarna gezwommen in een zijstroom van de mekong met de kids van het dorp. vervolgens aan de lao lao gezet (huisgemaakte rijstwijn/rijstwhiskey van boven 55 procent) en ze bleven maar doorschenken. savonds na het eten hadden we een soort welkoms ceremonie wat ook voor een goede reis is ofzoiets. we moesten een altaar aanraken en wat hand bewegingen maken en ons omdraaien waarna we van alle locals armbandjes omgeknoopt kregen rechts en links van hun eigen katoen. bij elkaar had ik tussen de 50 en 60 armbandjes om. van iedereen kreeg je ook een soort wens of zegen of iets. heel bijzonder. de kids van de school hadden een dansopvoering gegeven en uiteindelijk moesten wij mee dansen. zo raar was het eigenlijk, iedereen ging helemaal los met kids van rond de 8-10 jaar. heerlijk. nog meer lao lao, iedereen was vrolijk. locale gids kon ook geen woord engels meer uitspreken, al wordt mijn engels steeds beter als ik alcohol drink. 10 uur half 11 was ons leukste feest helaas afgelopen omdat de mensen in het dorp om 4 uur sochtends alweer opstaan. ik sliep met 4 andere meisjes op de zolder van een soort schuur. nou ja sliep, ik heb wakker gelegen op die zolder. honden geblaf, gesnurk van de jongens beneden en baby gehuil non stop. echt non stop. niet veel geslapen en volgende dag weer in boot.

de bootreizen zijn echt het chillst geweest wat ik tot nu toe heb meegemaakt. bizarre mooie omgeving, nog best wild water. lange boot met eten en ruimte om te liggen en lopen. gister dus aangekomen in luang prabang met de boot. luang prabang, ja hier zal ik zeker een tijdje zijn. het is niet groot, zojuist van de ene kant naar de andere kant gelopen om internet te vinden.. dat is helaas niet zo goed hier. probeer foto's up te loaden op facebook, is onmogelijk. het is me wel gelukt om bij mn vorige verslag wat foto's te stoppen dus kijken of het nu bij deze ook lukt.

gister naar watervallen geweest waar ik mn eerste maap de giraf foto heb gemaakt! zometeen ga ik naar zwembad en morgen heb ik sochtendsvroeg yoga. ben benieuwd. ik denk dat ik in dit stadje gewoon lekker veel boeken ga lezen in de boekencafe's en koffietentjes opzoek. ontspannen. is wel nodig, mn hoofd zit nog lekker vol met allerlei zorgen en zelfs een beetje heimwee.

ik mis jullie allemaal best wel maar ik kom over iets meer dan 15 weken alweer terug met allerlei nieuwe levenservaringen hoop ik.

liefs

  • 25 Februari 2014 - 09:41

    Papa:

    Meid, wat een fantastisch verhaal. Wat klink je enthousiast. En dan al die namen van die plaatsjes en rivieren., Dat alleen al maakt je reis exotisch. Ik dacht even wanneer komt de drank en twee regels verder was jij al bijna beneveld. Sterk spul hoor, eigen gebrouwen (gedistilleerde) drankjes. Dat middelbare man klinkt ook wel apart. Het geeft mij het gevoel dat ik oud aan het worden ben. Wel sportief van zo'n middelbare man om daar te fietsen. Binnenkort hoop ik Maap op de foto te zien. Maak er maar een leuke serie van. Ik ga proberen om jou wekelijks een foto te sturen van iets dat af is aan de auto (altijd optimistisch blijven toch?)

    Dikke kus, papa

  • 25 Februari 2014 - 10:43

    Irma En Fred:

    leuk die foto's daf dan kunnen we ons en beetje een beeld vormen bij wat je meemaakt want je maakt wat mee
    leuk hoor

    have fun dikke knuffel

    fred en irma

  • 02 Maart 2014 - 00:58

    Fabi En Timo:

    Als twee echte reizigers zijn we toch wel een beetje jaloers om jouw fantastische verhalen te horen. We kunnen niet wachten om ze zelf weer te beleven!
    Maar wel oppassen met die drank he, je weet het hihihihihihhihihihihihi ;-)

    Hoi Daphne! Wauw het klinkt echt superleuk wat jij daar allemaal mee maakt! Ik vond het grappig om te zien dat je ook bij de witte tempel geweest bent, wat vond je van de schilderingen aan de binnenkant? Harry potter en angry birds enzo haha. Wel beetje jaloers dat je die mekong tocht hebt gemaakt!
    Maar timo heeft wel een beetje gelijk, wel uitkijken met de drank want anders wordt je woordenschat wel heel beperkt hihihihihi

  • 05 Maart 2014 - 22:22

    Libellekerst:

    Lieve Daphne, ik had aan pappa gevraagd wanneer je weg ging om je nog een fantastische tijd toe te wensen maar je was al de lucht in en daar geland. Wat maak je al een mooie dingen mee. Ik vind je geweldig dat je dit doet. Jaloers... nou best een beetje.

    Ik ga zeker kijken af en toe op je blog. Heb het goed!

    Liefs van Libellekerst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daphne

yo ja ik ben er toch ook maar aan begonnen, zo'n reisverslag. ben benieuwd in hoeverre dit gaat werken maar ben zeker wel van plan zo af en toe wat leuke feitjes en verhaaltjes te schrijven zodat mijn ouders met een gerust hart kunnen slapen. even wat leuke uitspraakjes die ik in gedachten houd tijdens al mijn toekomstige reizen: 'If you don't like where you are, move. You are not a tree.' en mijn favoriet: 'One cannot be mad when one looks at a penguin.' geniet van mijn warrige verhalen, ik ga ze lekker in het nederlands schrijven, totdat ik dat niet meer doe. laten we een mooie plek vinden om in te verdwalen.

Actief sinds 11 Feb. 2014
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 6267

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 14 Juni 2014

mijn grootste avontuur --> ONS grootste avontuur!

Landen bezocht: